12 March 2012

Manatang apa Pavlova tu?

Harini dok umah..
Work from home je..
Malas nak p office semenjak da roll-off project ni.. Nak rilek2 bela perut kat umah sambil berangan bila la nak beranak ni.. aku ni mmg jenis tak suka dok diam2 je..Baru nak start dok umah harini da terpikir, alangkah bagusnye kalau aku leh beranak awal.. tak sabar aa nak tengok budak kecik ni..at least ada la benda nak wat...aku pun tak sure apesal aku jadik teruja macam ni padahal dlu aku la yg paling risau kalo pk sal nak bersalin..
anyways, harini aku da habiskan masa 7 jam melayan anime bleach kat BLEACHGET.COM..
Da lama ku tinggalkan anime ni sejak kawen tapi skang aku layan balik smula..hamek ko..mmg tak gerak2..sampai perut aku pun da senget sebelah sbb dok mengiring je sambil tengok laptop..
tiba2 kawan aku si Nano bbm kata nak anto Mini Pavlova yang aku order sejak minggu lepas..
aku tak tau Pavlova ni menatang ape..tapi nampak macam sedap je..sila rujuk gambarajah di bawah:
haa nampak menarik tak? mungkin tekak aku yg mmg dok ngidam benda manis ni yang kata gmbr ni nmpk menarik..tanpa membuang masa aku pun terus la placed order kat Nano..amik yang 16 pcs je.
pastu tadi si Rocku g jmpa Nano amik benda alah ni..
sebaik sahaja benda ni sampai kat tangan aku yang still ag dok baring mengiring tengok Bleach, aku terus duduk dengan lajunya...sambil membaca bismillah, aku pun ngap satu bijik.. mak aihh.sedapp gakk
rasa lemak, manis, masam sume cukup (macam celebrity chef plak)..
lalu aku pun google la, ape sebenarnya pavlova ni..ni yang aku jmpa:
"Pavlova is made by beating egg whites (and sometimes salt) to a very stiff consistency before folding in caster sugar, white vinegar, cornflour, and sometimes vanilla essence, and slow-baking the mixture, similarly to meringue"
ohhh betul la sangkaan aku..ianya adalah meringed-based dessert tapi tadi dapat2 je da lembik sbb tak sejuk..so tu aku ngah sejukkan..tunggu nak makan sesama ngan hubby kang kul 12am pas dia balik keje..hehe..
sape2 yang suka dessert and nak try makan benda ni, silalah cuba..anda pasti nak lagi..

2 comments:

  1. NICE!!!!

    SILA boh paragraph supaya aku boleh membaca dengan besh tanpa tersalah baris.

    ReplyDelete
  2. Orite Orite ... Balik nanti saya nak Makan padlova nI...

    ReplyDelete

Leave your comments here: